Przetargi - archiwum

Zakup i dostarczenie artykułów żywnościowych do stołowki szkolnej

<!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->

Zespół Szkół Publicznych

Leśna 13

05-084 Leszno

Znak sprawy: 4/2008 Leszno, 2008-11-19

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW

ZAMÓWIENIA

na Zakup i dostarczenie artykułów spożywczych na potrzeby

stołówki szkolnej.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na

podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r.

Nr 223, poz. 1655)

Zatwierdzono w dniu:

2008-11-07

kierownik grupy Barbara Wojtczak

 

 

 

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Zakup i dostarczenie artykułów spożywczych na potrzeby stołówki szkolnej.

 

1. ZAMAWIAJĄCY:

  1. Zespół Szkół Publicznych w Lesznie

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:

Postępowanie prowadzone będzie w trybie: zapytanie o cenę

3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

3.1 Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostarczenie artykułów spożywczych na potrzeby

stołówki szkolnej..

Wspólny Słownik Zamówień: 01121400-5

Mięso i wędliny muszą być świeże, nie mrożone, dopuszczone do konsumpcji przez

lekarza weterynarii, dostarczone własnym transportem 2-3 razy w tygodniu do stołówki

szkolnej.

Jaja, nabiał świeże dostarczane 2-3 razy w tygodniu, w zależności od jadłospisu.

Pieczywo powinno być świeże i dostarczane 3 razy w tygodniu.

Warzywa, warzywa mrożone powinny być dostarczane raz w tygodniu.

Owoce świeże muszą być dostarczane w dniu obiadowym.

Warzywa np. ziemniaki, buraki pietruszka, kapusta kiszona i inne uzgodnione z

Zamawiającym mogą być przywożone raz na 1-2 miesiące.

Artykuły żywnościowe np. cukier, olej, przyprawy mogą być dostarczane raz na 1-3

miesiące.

Przy każdej dostawie musi być doręczony dokument stwierdzający pochodzenie i jego

dopuszczenie do obrotu.

Ilość potrzebna na każdy dzień umawiana jest ustnie, telefonicznie lub pisemnie przez

Zamawiającego.

Wszystkie produkty powinny być kategorii I i być przydatne do spożycia.

Ogólna ilość zamówienia może się zmienić, nie jesteśmy w stanie określić ilości

obiadów w całym roku kalendarzowym.

Wszystkie dostarczane artykuły muszą spełniać wymagania HACCP.

3.2 Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: od 05.01.2009 do 19.12.2009r.

5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

5.1 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24

ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr

223, poz. 1655), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych

Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

5.2 Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą spełnić następujące warunki:

1 Sytuacja podmiotowa wykonawcy

Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub

czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29

stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych

6. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI:

6.1 Wyjaśnienia dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia udzielane będą z

zachowaniem zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 38).

6.2 W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz

informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą

elektroniczną. Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz

informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna, z

zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie.

6.3 Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami:

a: W zakresie proceduralnym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:

1 członek komisji Monika Połeć - Samodzielny referent tel. (0-22) 725-80-12

b: W zakresie merytorycznym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:

1 członek komisji Barbara Wasążnik - Intendent tel. (22) 725-80-12

7. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:

7.1 Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.

7.2 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

7.3 W uzasadnionych przypadkach co najmniej na 7 dni przed upływem terminu związania

ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na

przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

8. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERTY:

8.1 Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, na wybraną część zamówienie, lub na -

całość dostawy. Całe zamówienie zostało podzielone na następujące części:

8.2 1.Mięso i wędliny.

8.3 2.Jaja, nabiał, ryby.

8.4 3.Pieczywo,mąki,kasze,makarony.

8.5 4.Cukier, przyprawy.

8.6 5.Warzywa, owoce, przetwory.

8.7 W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących

po stronie Zamawiającego, Wykonawcom, którzy złożyli oferty, nie przysługuje

roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu.

8.8 Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona

przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszej Specyfikacji.

8.9 Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub

ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem.

8.10 Proponuje się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno

ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę

(osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym co

najmniej na pierwszej i ostatniej stronie oferty podpis (podpisy) był opatrzony pieczęcią

imienną Wykonawcy. Pozostałe strony mogą być parafowane.

8.11 Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę

(osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.

8.12 Wykonawca nie może powierzyć podwykonawcom zamówienia .

8.13 Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia:

 

1 Koncesja, zezwolenie lub licencja

Koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym

2 Aktualny odpis z właściwego rejestru

Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do

ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

3 Zaświadczenie, iż przedmiot zamówienia odpowiada normom

Zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzające, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

Wskazane dokumenty mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii

poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może

zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów.

Jeżeli w określonym terminie Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów

potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub jeżeli złoży

dokumenty zawierające błędy, Zamawiający wezwie go do ich uzupełnienia w

wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy będzie

podlegać odrzuceniu lub konieczne będzie unieważnienie postępowania. Uzupełniane

dokumenty lub oświadczenia powinny spełniać warunki określone w art. 26 ust. 3 art.

ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655). Zamawiający

może także w wyznaczonym przez siebie terminie, wezwać do złożenia wyjaśnień

dotyczących oświadczeń lub dokumentów.

8.14 Wykonawca zamieszcza ofertę w dwóch kopertach oznaczonych nazwą i adresem

Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób: „Oferta na: Zakup i dostarczenie

artykułów spożywczych na potrzeby stołówki szkolnej NIE OTWIERAĆ przed 2008-12-

23, o godz.12:10”

Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot

nie otwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.

8.15 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę

wyłącznie przed terminem składania ofert i pod warunkiem, że przed upływem tego

terminu Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub

wycofaniu oferty. Powiadomienie to musi być opisane i oznaczone słowami „ZMIANA”

lub „WYCOFANIE”.

8.16 Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wystąpią okoliczności wskazane w art. 89 ust. 1

ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655).

9. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT:

9.1 Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, pokój nr: do sekretariatu SP

9.2 dodnia2008-12-23do godz.12.00 Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie

składania ofert zostaną zwrócone Wykonawcom bez ich otwierania po upływie terminu

przewidzianego na wniesienie protestu.

9.3 Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu

2008-12-23 o godz. 12:10, w siedzibie Zamawiającego, pokój nr sekretariat SP.

10. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY:

10.1 Najniższa cena 100%.

11. KRYTERIA ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT:

11.1 Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

11.2 Zamawiający wybierze ofertę zawierająca najniższą cenę.

11.3 W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez

Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego ofert.

12. UDZIELENIE ZAMÓWIENIA:

12.1 Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim

wymaganiom określonym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i

zawiera najniższą cenę

12.2 Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią przesłanki wskazane w

art. 93 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655).

12.3 Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi

wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

a: wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego

ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy i adresy wykonawców ,

którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem i porównaniem złożonych ofert,

b: wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i

prawne,

c: wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia,

podając uzasadnienie faktyczne i prawne - jeżeli postępowanie jest prowadzone w

trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia albo zapytania o cenę.

12.4 Ogłoszenie zawierające informacje wskazane w pkt 12.3 Zamawiający umieści na stronie

internetowej ………….. oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

12.5 Umowę z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający podpisze po

upływie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników postępowania, jednak nie później niż przed

upływem terminu związania ofertą. Zawarcie umowy będzie możliwe po terminie

związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekaże wykonawcom informacje o wyborze

oferty, a wykonawca wyrazi zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w

złożonej ofercie.

12.6 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w

sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego

wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród

pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą

przesłanki do unieważnienia postępowania.

13. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:

13.1 Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik do niniejszej

Specyfikacji.

14. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ:

14.1 Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać

uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo

Zamówień Publicznych, przysługują środki ochrony prawne określone we wspomnianej

ustawie.

14.2 Wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w

przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na

podstawie ustawy, można wnieść pisemny protest do Zamawiającego.

a: Protest wnosi się w terminach określonych w art. 180 ustawy Prawo Zamówień

Publicznych.

b: Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.

c: Zamawiający rozstrzyga jednocześnie – w terminie 10 dni od upływu ostatniego z

terminów na wniesienie protestu – wszystkie protesty dotyczące:

· postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

· wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia

ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty - w postępowaniu prowadzonym w trybie

przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia i zapytania o cenę,

d: Protest inny, niż wymieniony w lit. c zamawiający rozstrzyga w terminie 10 dni od

dnia jego wniesienia.

15. INNE:

Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień

Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655)

Załącznikami do niniejszego dokumentu są:

 

1 Szczegółowy opis zamówienia

2 Wzór umowy na dostawy

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 listopada 2008 14:18
Dokument wprowadzony do BIP przez: Barbara Wojtczak
Ilość wyświetleń: 1520
03 marca 2009 13:06 (Barbara Wojtczak) - Zmiana stanu wyświetlania dokumentu.
03 marca 2009 13:06 (Barbara Wojtczak) - Zmiana stanu wyświetlania dokumentu.
03 marca 2009 13:05 (Barbara Wojtczak) - Ukrycie dokumnetu.