Zespół Szkół Publicznych
w Lesznie
Znak sprawy: EFS1/2009 Leszno, 2009-02-09
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
na
Zorganizowanie posiłków dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach, w ramach programu operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetarg nieograniczony na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058)
Zatwierdzono w dniu:
2009-02-09
Dyrektor Alina Stryczewska
1. Zamawiający: Zespół Szkół Publicznych w Lesznie ul.Leśna 13, 05-084 Leszno
2. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone będzie w trybie: przetarg nieograniczony
3. Opis przedmiotu zamówienia:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest
Zorganizowanie posiłków dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach, w ramach programu operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI.
Wspólny Słownik Zamówień: 55300000-3, 55520000-1
Przygotowanie z dostarczeniem posiłków jednodaniowych jako drugie danie z dodatkiem /owocu, napoju, ciastka, batonu/ na zasadzie cateringu do stołówki szkolnej dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach. Gotowe do spożycia posiłki w jednorazowych opakowaniach gwarantujących utrzymanie właściwej temperatury zostaną rozdane uczniom. Posiłki będą rozdawane w dni powszednie /od poniedziałku do piątku/z wyjątkiem ferii zimowych i wiosennych, wakacji oraz dni wolnych od pracy. Listę uczniów uczęszczających na posiłki oraz propozycję menu Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy z 5-cio dniowym wyprzedzeniem, tj. na cały następny tydzień. Obowiązuje forma pisemna fax lub droga elektroniczna. Posiłki wydawane będą w godz. 15.oo-16.oo, w dwóch etapach, 2 razy po 50 dzieci na stołówce. Przewidujemy nie więcej niż 100 dzieci dziennie uczestniczących w posiłkach. Posiłek o którym mowa powinien odpowiadać wartości kalorycznej minimum 600 Kcal. Przykładowe dania podstawowe na ciepło: pierogi z serem, kluseczki domowe leniwe, leczo z ryżem, placuszki z jabłkami, naleśniki z serem, spaghetti bolognese, naleśniki z owocami, pierogi z owocami. Deser czy dodatek to: napój, galaretka z owocami, owoce w całości, batony, ciastka, ciasta. Nie przewidujemy dań dietetycznych, nie stwierdzono dzieci z chorobą cukrzycową i inną. Czas trwania zamówienia od momentu podpisania umowy tj. od marca 2009 r. do 30 grudnia 2011r. Maksymalna ilość posiłków do przygotowania i wydania w latach 2009 - 2011 wynosi 56000 szt. w roku 2009 - 16000 szt. w roku 2010 - 20000 szt. w roku 2011 - 20000 szt. Po zakończeniu wydawania posiłków do obowiązków wykonawcy należy uprzątnięcie stołówki z pozostawionych jednorazowych opakowań, serwetek, sztućców itp. które należy wywieźć własnym transportem i utylizować na własny koszt. Podłogę umyć i zapastować.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
|
3.2 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
4. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających (art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7)
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego.
5. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: data rozpoczęcia: po podpisaniu umowy, data zakończenia: 2011-12-30
6. Warunki udziału w postępowaniu:
6.1 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
6.2 Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą spełnić następujące warunki:
Lp
|
Warunek do spełnienia i sposób dokonywania jego oceny:
|
1
|
Sytuacja podmiotowa wykonawcy
Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
|
2
|
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
|
3
|
Zdolność techniczna
Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
|
6.3 Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.
7. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami:
7.1 Wyjaśnienia dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 38).
7.2 W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. W przypadku oświadczeń, wniosków, zawiadomień lub informacji przekazywanych faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7.3 Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie.
7.4 Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami:
a: W zakresie proceduralnym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1
|
członek komisji Monika Połeć - Samodzielny referent tel. (22) 725-80-12
|
b: W zakresie merytorycznym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1
|
kierownik grupy Barbara Wojtczak - V-ce Dyrektor d/s adm. tel. ( 22) 725-80-12
|
8. Wadium:
8.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 6 000.00 PLN (słownie: sześć tysięcy 00/100 PLN)
8.2 Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2009-03-10 do godz. 10:00.
8.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a: pieniądzu:
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:12124021641111001022483932
b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c: gwarancjach bankowych;
d: gwarancjach ubezpieczeniowych
e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
8.4 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a: upłynął termin związania ofertą;
b: zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
c: Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia;
d: wpłynął wniosek Wykonawcy:
· · który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
· · który został wykluczony z postępowania;
· · którego oferta została odrzucona.
8.5 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b: nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c: zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9. Termin związania ofertą:
9.1 Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
9.2 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.3 W uzasadnionych przypadkach co najmniej na 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium.
9.4 Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
10. Opis sposobu przygotowywania oferty:
10.1 Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
10.2 W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie podlegające odrzuceniu, przysługuje roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty.
10.3 Oferta cenowa musi być sporządzona według wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik do niniejszej Specyfikacji.
10.4 Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem.
10.5 Proponuje się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym co najmniej na pierwszej i ostatniej stronie oferty podpis (podpisy) był opatrzony pieczęcią imienną Wykonawcy. Pozostałe strony mogą być parafowane.
10.6 Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania..
10.7 Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia:
Lp
|
Nazwa dokumentu potwierdzającego:
|
Wymagany dokument:
|
Nr załącznika do SIWZ
|
1
|
Oświadczenie z art. 22 i 44
|
Oświadczenie z art. 22 i 44
|
1
|
2
|
Aktualny odpis z właściwego rejestru
|
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
|
|
3
|
Koncesja, zezwolenie lub licencja
|
Koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym
|
|
4
|
Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
|
Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
|
|
5
|
Potwierdzenie posiadanych uprawnień
|
Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
|
|
6
|
Wykaz niezbędnych narzędzi i urządzeń
|
Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, w tym samochód do przewozu żywności jakimi dysponuje wykonawca
|
|
7
|
Wykaz osób i podmiotów wykonujących zamówienie
|
Wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności
|
|
8
|
Wykaz wykonanych dostaw lub usług
|
Wykaz wykonanych dostaw lub usług w okresie ostatnich dwóch lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie
|
|
Wskazane dokumenty mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów.
Jeżeli w określonym terminie Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub jeżeli złoży dokumenty zawierające błędy, Zamawiający wezwie go do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy będzie podlegać odrzuceniu lub konieczne będzie unieważnienie postępowania. Uzupełniane dokumenty lub oświadczenia powinny spełniać warunki określone w art. 26 ust. 3 art. ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058). Zamawiający może także w wyznaczonym przez siebie terminie, wezwać do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów.
10.8 Wykonawca zamieszcza ofertę w dwóch kopertach oznaczonych nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób: „Oferta na: Zorganizowanie posiłków dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach, w ramach programu operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI NIE OTWIERAĆ przed 2009-03-20godz. 10:30” Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot nie otwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.
10.9 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę wyłącznie przed terminem składania ofert i pod warunkiem, że przed upływem tego terminu Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty. Powiadomienie to musi być opisane w sposób wskazany w pkt 10.12 oraz dodatkowo oznaczone słowami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
10.10 Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wystąpią okoliczności wskazane w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058).
11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
11.1 Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, pokój - Sekretariat Szkoły Podstawowej do dnia 2009-03-10 do godz. 10:00.
Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostaną zwrócone Wykonawcom bez ich otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
11.2 Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu 2009-03-10 o godz. 10:30, w siedzibie Zamawiającego, pokój Kancelaria Szkoły Podstawowej
12. Kryteria oraz sposób oceny ofert:
12.1 Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
Nr:
|
Nazwa kryterium:
|
Waga:
|
1
|
Cena (koszt)
|
100 %
|
12.2 W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego ofert.
13. Udzielenie zamówienia:
13.1 Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryteria oceny ofert.
13.2 Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią przesłanki wskazane w art. 93 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058).
13.3 Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a: wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy i adresy wykonawców , którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem i porównaniem złożonych ofert,
b: wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
c: wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne - jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia albo zapytania o cenę.
13.4 Ogłoszenie zawierające informacje wskazane w pkt 13.3 Zamawiający umieści na stronie internetowej www.superszkolna.pl/zsp_leszno oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
13.5 Umowę z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający podpisze po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników postępowania, jednak nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. Zawarcie umowy będzie możliwe po terminie związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekaże wykonawcom informacje o wyborze oferty, a wykonawca wyrazi zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w złożonej ofercie.
13.6 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
14. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
14.1 Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny ofertowej.
14.2 Zabezpieczenie wnosi się w jednej lub kilku następujących formach:
a: pieniądzu;
b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c: gwarancjach bankowych;
d: gwarancjach ubezpieczeniowych;
e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
14.3 Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
14.4 W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
14.5 Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia i jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
15. Istotne postanowienia umowy:
15.1 Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji.
16. Pouczenie o środkach ochrony prawnej:
16.1 Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przysługują środki ochrony prawne określone we wspomnianej ustawie.
16.2 Wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść pisemny protest do Zamawiającego.
a: Protest wnosi się w terminach określonych w art. 180 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
b: Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
c: Zamawiający rozstrzyga jednocześnie – w terminie 10 dni od upływu ostatniego z terminów na wniesienie protestu – wszystkie protesty dotyczące:
· treści ogłoszenia,
· postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
· wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty - w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia i zapytania o cenę,
· wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia albo odrzucenia ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty - w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego
d: Protest inny, niż wymieniony w lit. c zamawiający rozstrzyga w terminie 10 dni od dnia jego wniesienia.
17. inne:
Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr171, poz. 1058)
Załącznikami do niniejszego dokumentu są:
Nr
|
Nazwa załącznika:
|
1
|
Oświadczenie z art. 22
|
2
|
Oświadczenie z art.44
|
3
|
Wykaz zrealizowanych 2 -ch robót w okresie 2 lat odpowiadających charakterowi zamówienia .
|
4
|
Wykaz osób i podmiotów wykonujących zamówienie
|
5
|
Oświadczenie o posiadaniu niezbędnych narzędzi, urządzeń
|
6
|
Wzór umowy
|
7
|
Wzór oferty
|