Zespół Szkół Publicznych w Lesznie
Znak sprawy: EPS 2/2009 Leszno, 2009-02-10
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
na Zorganizowanie transportu dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach w realizacji programu Kapitał Ludzki
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetarg nieograniczony na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058).
Zatwierdzono w dniu: 2009.02.10
Dyrektor Alina Stryczewska
1. Zamawiający: Zespół Szkół Publicznych w Lesznie
ul.Leśna 13, 05-084 Leszno
2. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone będzie w trybie: przetarg nieograniczony
3. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Zorganizowanie transportu dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach w realizacji programu Kapitał Ludzki.
Wspólny Słownik Zamówień: 60130000-8
Zorganizowanie transportu dla dzieci uczestniczących w dodatkowych zajęciach odbywać się będzie w dni powszednie /od poniedziałku do piątku/ z wyjątkiem ferii zimowych i wiosennych, wakacji oraz dni wolnych od pracy. Listę uczniów uczęszczających na dodatkowe zajęcia oraz szczegółowe godziny podstawiania pojazdów Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy z 5-cio dniowym wyprzedzeniem, tj. na cały następny tydzień. Obowiązuje forma pisemna fax lub droga elektroniczna. Czas trwania zamówienia od momentu podpisania umowy tj. od marca 2009r. do 30 grudnia 2011r. Odwożenie uczniów odbywać się będzie od godz. 18.00 za pomocą dwóch busów /2 trasy/ lub samochodów dostosowanych do przewozu osób, posiadających co najmniej po 19 miejsc siedzących. W czasie przejazdu szkoła zapewni opiekę dzieciom. Przewidujemy dwie trasy :
I trasa /1 bus/ Leszno szkoła –Białutki -Leszno Ośrodek Zdrowia - Szkolna - Julinek – Kępiaste – Łubiec – Roztoka. Razem około 14 km
II trasa /2 bus/ Leszno szkoła -Trzciniec przez Powązki - Leszno - przez Tow. Czarnów. Razem około 25 km.
Podstawę zawartej umowy stanowi przeprowadzone postępowanie przetargowe w trybie przetargu nieograniczonego. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usług przewozowych, na podstawie harmonogramów uzgodnionych z dyrektorem szkoły. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany tras i godzin odjazdów. W przypadku zaistnienia potrzeby świadczenia dodatkowych usług poza zakresem przewidzianym w umowie, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania tych usług na podstawie zlecenia określającego zakres usługi na warunkach będących przedmiotem negocjacji, przy czym cena nie może przekroczyć wartości ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest do: zapewnienia sprawnego, punktualnego i bezpiecznego przewozu osób. W przypadku awarii pojazdu podstawowego - do zorganizowania przewozu zastępczego.
Jedynym dysponentem i użytkownikiem autobusu w kursach jest Wykonawca.
Wynagrodzenie należy ustalić za 1 km przejazdu /brutto /
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
|
Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
Można składać ofertę tylko na jedną trasę.
4. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających (art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7):
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego.
5. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: od podpisania umowy do 30.12.2011r.
6. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:.
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
1/ Wykonawcy którzy posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności.
2/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3/ Wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 2 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie wykonywali podobne usługi odpowiadające swoim rodzajem i zakresem przedmiotowi zamówienia;
4/ Wykażą iż dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych;
Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.
7. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami:
Wyjaśnienia dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 38).
W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem. W przypadku oświadczeń, wniosków, zawiadomień lub informacji przekazywanych faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie.
Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami:
a: W zakresie proceduralnym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1
|
członek komisji Monika Połeć - Samodzielny referent tel. (22) 725-80-12
|
b: W zakresie merytorycznym osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
1
|
kierownik grupy Barbara Wojtczak - V-ce Dyrektor d/s adm. tel. ( 22) 725-80-12
|
8. Wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2.000,-PLN (słownie: dwa tysiące 00/100 PLN)
Wadium należy wnieść w terminie do dnia 10.03.2009r. do godz. 12:00.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a: pieniądzu:
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 12124021641111001022483932
b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c: gwarancjach bankowych;
d: gwarancjach ubezpieczeniowych
e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
f: upłynął termin związania ofertą;
g: zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
h: Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia;
i: wpłynął wniosek Wykonawcy:
· który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
· który został wykluczony z postępowania;
· którego oferta została odrzucona.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
j: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
k: nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
l: zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9. Termin związania ofertą:
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
W uzasadnionych przypadkach co najmniej na 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Odmowa wyrażenia zgody nie powoduje utraty wadium.
Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
10. Opis sposobu przygotowywania oferty:
Wykonawca może złożyć jedną ofertę, na dwie trasy, lub tylko na jedną trasę.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszej Specyfikacji.
Oferta musi być sporządzona według wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik do niniejszej Umowy.
Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem.
Proponuje się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym co najmniej na pierwszej i ostatniej stronie oferty podpis (podpisy) był opatrzony pieczęcią imienną Wykonawcy. Pozostałe strony mogą być parafowane.
Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia:
L.p
|
Nazwa dokumentu potwierdzającego
|
Wymagany dokument
|
Nr. załącznika
Do SIWZ
|
1
|
Oświadczenie z art. 22 i 44
|
Oświadczenie z art.22 i 44
|
1
|
2
|
Aktualny odpis z właściwego rejestru
|
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy, przed upływem terminu składania wniosków, albo ofert.
|
2
|
3
|
Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
|
Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
|
3
|
4
|
Potwierdzenie posiadanych uprawnień
|
Dokumenty stwierdzające że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane uprawnienia.
|
4
|
5
|
Oświadczenie o posiadaniu
|
Co najmniej 2-ch samochodów i zatrudnieniu co najmniej 2-ch kierowców z odpowiednim prawem jazdy.
|
5
|
6
|
Wykaz wykonywanych usług.
|
W ostatnich 2-ch latach co najmniej 2 usługi i dokumenty potwierdzające że te usługi zostały wykonane należycie.
|
6
|
Wskazane dokumenty mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów.
Jeżeli w określonym terminie Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub jeżeli złoży dokumenty zawierające błędy, Zamawiający wezwie go do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy będzie podlegać odrzuceniu lub konieczne będzie unieważnienie postępowania. Uzupełniane dokumenty lub oświadczenia powinny spełniać warunki określone w art. 26 ust. 3 art. ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008r. Nr 171 poz. 1058). Zamawiający może także w wyznaczonym przez siebie terminie, wezwać do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów.
Wykonawca zamieszcza ofertę w dwóch kopertach oznaczonych nazwą i adresem Zamawiającego oraz opisanych w następujący sposób: „Oferta na: Zorganizowanie transportu dla uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach w realizacji programu Kapitał Ludzki NIE OTWIERAĆ przed 2009-03-11 godz. 12:30”
Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot nie otwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę wyłącznie przed terminem składania ofert i pod warunkiem, że przed upływem tego terminu Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty. Powiadomienie to musi być opisane oraz dodatkowo oznaczone słowami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wystąpią okoliczności wskazane w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058).
11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, pokój nr: Sekretariat Szkoły Podstawowej do dnia 2009. 03.11 do godz. 12.
Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostaną zwrócone Wykonawcom bez ich otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu 2009-03-11 o godz. 12:30, w siedzibie Zamawiającego, sekretariat Szkoły Podstawowej.
12. Kryteria oraz sposób oceny ofert:
Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
Nr:
|
Nazwa kryterium:
|
Waga:
|
1
|
Cena (koszt)
|
100 %
|
W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego ofert.
13. Udzielenie zamówienia:
Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią przesłanki wskazane w art. 93 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr171, poz. 1058).
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a: wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem i porównaniem złożonych ofert,
b: wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
c: wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne - jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia albo zapytania o cenę.
Ogłoszenie zawierające powyższe informacje Zamawiający umieści na stronie internetowej www.superszkolna.pl/zsp_leszno oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
Umowę z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający podpisze w ciągu 7 dni od dnia ogłoszenia wyników postępowania, jednak nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. Zawarcie umowy będzie możliwe po terminie związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekaże wykonawcom informacje o wyborze oferty, a wykonawca wyrazi zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w złożonej ofercie.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
14. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny ofertowej.
Zabezpieczenie wnosi się w jednej lub kilku następujących formach:
a: pieniądzu;
b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c: gwarancjach bankowych;
d: gwarancjach ubezpieczeniowych;
e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia i jest zwracana nie później niż w 15-tym dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
15. Istotne postanowienia umowy:
Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji.
16. Pouczenie o środkach ochrony prawnej:
Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przysługują środki ochrony prawne określone we wspomnianej ustawie.
Wobec czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść pisemny protest do Zamawiającego.
a: Protest wnosi się w terminach określonych w art. 180 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
b: Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
c: Zamawiający rozstrzyga jednocześnie – w terminie 10 dni od upływu ostatniego z terminów na wniesienie protestu – wszystkie protesty dotyczące:
· treści ogłoszenia,
· postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
· wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty - w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia i zapytania o cenę,
· wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia albo odrzucenia ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty - w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego.
d: Protest inny, niż wymieniony w lit. c zamawiający rozstrzyga w terminie 10 dni od dnia jego wniesienia.
17. inne:
Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058)
Załącznikami do niniejszego dokumentu są:
Nr
|
Nazwa dokumentu / wzoru:
|
1
|
Wzór umowy na usługi
|
2
|
Szczegółowy opis zamówienia
|
3
|
Wzór oferty na usługi
|
4
|
Oświadczenie o posiadaniu sprzętu
|
5
|
Wykaz zrealizowanych robót
|
6
|
Oświadczenie z art. 22
|
7
|
Oświadczenie z art. 44
|